Ah! I una referència a una escena de la pel·lícula Dans le maison (2011) en la qual el professor -protagonista- de llengua i literatura ofereix a un alumne (en formació i certament desorientat) la lectura de les 'tribulacions de l'estudiant Torless'. Curiòs. I per cert, pel·lícula molt però que molt recomanable. (Com explicar què és i per a què serveix la literatura, i fer-ho des del punt de vista del lector i també de l'escriptor. I fer-ho amb una bona pel·lícula)De viatge amb el T-10 de la Bòbila
T-10 és el club de lectura de la Biblioteca la Bòbila que us ofereix plaer i coneixement a partir d'un viatge literari organitzat en deu etapes. L’itinerari del “Club de lectura T-10” combina lectures, tertúlies, còmics, butlletins, xerrades o pel·lícules. És una proposta de 10 excursions lectores, 10 mirades diferents del lloc.
Després dels viatges literaris que hem fet a la ciutat de Nova York, a l'Europa Central, també anomenada Mitteleuropa i a Rússia, al peculiar humor anglès; o a les illes literàries, ens dirigim a la frontera i saltem a banda i banda..., entrem en el cor de la família, a la novel·la llatinoamericana actual, a la part fosca de França a la ciència-ficció,Infància i l'adolescència, Al marge: la mirada de l'outsider, Dones i feminisme , Novel·la romàntica. O no... .
I ara, Històrica Ens acompanyes?
Ah! I una referència a una escena de la pel·lícula Dans le maison (2011) en la qual el professor -protagonista- de llengua i literatura ofereix a un alumne (en formació i certament desorientat) la lectura de les 'tribulacions de l'estudiant Torless'. Curiòs. I per cert, pel·lícula molt però que molt recomanable. (Com explicar què és i per a què serveix la literatura, i fer-ho des del punt de vista del lector i també de l'escriptor. I fer-ho amb una bona pel·lícula)




3 comentaris:
Jo tampoc, jo tampoc! És increïble que al professor que se li acudeixi oferir aquesta lectura a aquest personatge. Això l'únic que diu d'ell (del professor) és que no hi toca gaire!
Tens raó Maria Rosa. Un personatge ben curiós, aquest del professor. Jo crec que viu submergit en literatura i veu la vida a través del 'fet literari', com a lector, com a escriptor frustrat i com a mestre. Només l'estimula això i queda seduït -atrapat- pel relat de l'alumne. Recepta 'obres mestres' per mostrar uns camins que els seus alumnes ja no reconeixen com a tals, segueixen uns altres. En tot cas, sembla que, al final -al final de tot-, tornarà a ser la 'literatura' qui el salvarà -després d'haver-lo ensorrat- i donarà sentit -o consol- a la seva existència. Carles
Un consol ben il·lusori...
Publica un comentari a l'entrada