De viatge amb el T-10 de la Bòbila

T-10 és el club de lectura de la Biblioteca la Bòbila que us ofereix plaer i coneixement a partir d'un viatge literari organitzat en deu etapes. L’itinerari del “Club de lectura T-10” combina lectures, tertúlies, còmics, butlletins, xerrades o pel·lícules. És una proposta de 10 excursions lectores, 10 mirades diferents del lloc.

Després dels viatges literaris que hem fet a la ciutat de Nova York, a l'Europa Central, també anomenada Mitteleuropa i a Rússia, al peculiar humor anglès; o a les illes literàries, ens dirigim a la frontera i saltem a banda i banda..., entrem en el cor de la família, a la novel·la llatinoamericana actual, a la part fosca de França a la ciència-ficció,Infància i l'adolescència. I ara, Al marge: la mirada de l'outsider. Ens acompanyes?

dimarts, 19 de març del 2024


CASA DE MUÑECAS

HENRIK IBSEN

 La publicación de Casa de Muñecas (1879) generó gran controversia por su crítica de las normas matrimoniales y familiares del siglo XIX. Asisistimos a un cambio fundamental de la vida de la protagonista, Nora Helmer, cuando decide  liberarse del rol que le habían asignado, primero su padre y luego su esposo. Lo que Nora quiere es ser feliz y su idea de felicidad viene profundamente vinculada con la idea de una família perfecta. Pero esta idea se ve amenazada por la imposición de valores contradictorios. La tensión culmina cuando descubre que su marido no es la persona que ella pensaba. Decide abandonar su situación asfixiante y embarcar en el camino de encontrar su propio propósito de vida...


Henrik Ibsen (Skien, 1828 - Oslo, 1906) alcanzó una recepción polémica en el cambio de siglo en Europa, sobre todo por sus obras más realistas, sociales e íntimas, como son Casa de Muñecas y Hedda Gabler. En 1851 fue nombrado director de escena del recién creado Teatro Nacional de Bergen, y entre 1857 y 1862 dirigió el Nordske Teatro de Oslo. Vivió muchos años fuera de Noruega, principalmente en Roma, Dresden y Múnich. 
Las características formales de sus obras, utilización de elementos simbólicos, su interés por el contenido social y los conflictos íntimos tendrñan una influencia decisiva en el teatro moderno.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada